יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

טיפים על החזרי מס מרשות המיסים

חוק מס הכנסה קובע מספר נקודות זיכוי המגיעות לאדם. נקודות זיכוי אלו יקבעו האם ניתן לקבל החזרי מס מהמדינה. כל אזרח צריך לזכור, כי חשוב מאוד לבדוק את הזכאות להחזרים. בעזרת ההחזרים הללו ניתן לקבל אלפי שקלים אשר נגבו בטעות על ידי רשויות המס והמדינה. על מנת לבצע את הבדיקה יש לפנות אל משרד רואי חשבון הבקיא בפרטים. 

בנוסף, כדאי להכיר את נקודות הזיכוי אשר על פיהן ייקבעו התנאים לקבלת החזר:



א. תושבים ביישובי ספר ופיתוח – אזרח ישראל המתגורר ביישובי ספר ופיתוח יכול לקבל זיכוי במס בשיעורים שונים. שיעורים אלו נקבעים על פי סוג היישוב ומקור ההכנסה. אתר מס ההכנסה מפרסם בכל שנה את רשימת היישובים ואת
שיעור ההנחה הרלוונטי.
ב. עולים חדשים – עולה חדש זכאי לקבלת הטבות מס במשך 42 החודשים הראשונים לעלייתו. חלוקת הנקודות מתבצעת
בצורה קבועה: רבע מנקודת הזיכוי לכל חודש מ-18 החודשים הראשונים, שישית מנקודת הזיכוי לכל חודש מ-12 החודשים הבאים, וההפרש בכל חודש מ-12 החודשים האחרונים לזכאות.
ג. פעילות רמה א' וחיילים משוחררים – חייל, שוטר, סוהר וכל עובד של שירות הביטחון זכאי לנקודה בגין תוספת פעילות רמה א'. בנוסף, חיילים משוחררים זכאים לנקודה לאחר 36 חודשים מהשירות הסדיר.
ד. אקדמאים – בגין תואר אקדמי ראשון ניתן לקבל נקודת זיכוי אחת, ובגין תואר שני חצי נקודה נוספת.
ה. מקצוע – אדם אשר סיים לימודי מקצוע מקבל מחצית נקודת זיכוי לתקופה שלא תעלה על שלוש שנות מס.
ו. תרומות – כל אדם בישראל התורם מעל 380 ש"ח בשנה מקבל זיכוי מס בשיעור 35% מסכום התרומה, וזאת במידה והיא ניתנת למוסד מוכר בלבד.
ז. ילדים עם בעיות רפואיות – הורים זכאים לשתי נקודות בכל שנת מס במידה, ויש להם ילד משותק, עיוור, מפגר, או כזה הסובל מלקות למידה של קשב וריכוז, היפראקטיביות ו-ADHD.

תהליך קבלת החזר מס



רשימה זו של נקודות זיכוי חושפת את הסיכוי הגבוה של כל אזרח לקבל החזרים מרשויות המס. לאחר בדיקת התנאים מומלץ להתחיל בתהליך ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. השלב הראשון בתהליך הוא מילוי פרטים מלאים, הצגת טפסי 106, תלושי משכורת וקבלות והוספת אישורים נדרשים בהתאם לבקשה. בשלב השני מטפל בבקשה רואה החשבון, ומגיש אותה אל רשויות המס. התהליך בדרך כלל אינו ארוך ומסתיים תוך זמן קצר.

מבחינת שכירים, החזרי מס יכולים להיות תוצאה של החלפת מקומות עבודה, שינוי במצב המשפחתי, החלפת מקום מגורים ועוד. בדיקה מקיפה תאפשר את קבלת ההחזרים, ותלויה בגובה המשכורת, ובחישובי המס אשר בוצעו לאורך השנים.

לסיכום, החזרי מס אינם ניתנים מהמדינה באופן אוטומטי, ולכן כדאי מאוד לבדוק את הזכאות. יש להיעזר ברואה חשבון, לחשב את ההחזר על פי ממוצע השכר השנתי ולהתחשב גם במדרגות המס על מנת להתחיל בתהליך ולקבל את הכסף.

למידע נוסף אתם מוזמנים לפנות אל רו"ח שמעון הושיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה