יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

מדוע מומלץ לשכור את שירותיו של חשב שכר שהוא גם רואה חשבון?

חשבי שכר שהם גם רואי חשבון מייצרים יתרונות רבים עבור העסק. ראשית, רואי חשבון עוברים הסמכה מקיפה ונדרשים לגלות ידע בתחומים רבים. הם מחזיקים ברמה מקצועית גבוהה מאוד ומסוגלים להתמודד עם בעיות חישוב בלתי צפויות. שנית, רואי חשבון המתפקדים בתור חשבים עונים על שני תקנים, וכך חוסכים בהוצאות. במילים אחרות, עסק הפועל בהיקפים שונים יכול לשכור את שירותיו של רואה חשבון, וליהנות גם מחישוב שכר תחת תקן זהה.

ההכשרה של חשב ורואה חשבון



תחום החשבות כולל מספר נושאים חופפים לראיית חשבון. בשלב הראשון נדרש החשב ללמוד על נותני שירותים
עצמאיים, הוצאות מוכרות ועודפות והכנסות פטורות. בהמשך מתמודד החשב עם סעיפי החוק לגבי מיסוי בינלאומי ומניעת מיסוי כפול. חשבים ורואי חשבון מחזיקים בידע הדרוש על מנת לבצע מיסוי של קופות גמל, חישובי אופטימום ועוד:
  • -          מדרגות מס בחישוב מצטבר ובחישוב חודשי
  • -          הליכי שומה וגביה עבור דוחות של עצמאיים ושכירים
  • -          הוראות ניכוי במקור
  • -          מס שכר ומס מעסיק
  • -          עדכוני מחוקק ופסקי דין


נושאים אשר אינם נלמדים בקורס חשבות הם חלק בלתי נפרד מההכשרה של רואה חשבון. את ההכשרה הזו נדרש רואה החשבון ליישם עבור העסק במגוון גדול של תחומים.

התפקיד של רואה חשבון

תפקידו העיקרי של רואה חשבון הוא להתנהל מול רשויות המס ומול העובדים, תוך פיקוח ובקרה על משכורות ותשלומי העסק. רואה חשבון יודע היטב אילו פרטים אמורים להופיע בתלושי משכורות, ומגייס את הניסיון העומד לרשותו על מנת לבצע את החישובים בצורה מדויקת.

רואה חשבון אשר מתפקד בתור חשב שכר יודע כיצד לספק מידע בדבר התשלומים מול רשויות, החוקים בדבר ימי חופשה ומחלה, נקודות הזיכוי של העובדים ועוד. מצד שני, על רואה החשבון להקפיד על עמידה בלוח זמנים, וזאת על מנת להימנע ממצב של הלנת שכר. הגשת המשכורות בזמן היא תנאי לשביעות הרצון של העובד ולמוטיבציה שלו. מעבר לכך, איחור בתשלום השכר הוא עבירה על החוק. עובד אשר בוחר לתבוע את המעסיק בגין הלנת שכר יכול לזכות בפיצוי גבוה, ובתשלום הכולל ריביות משמעותיות. עיקרון זה תקף הן לגבי משרדים קטנים, והן לגבי חברות או ארגונים בינלאומיים.

כל עבודות ניהול החשבונות תחת קורת גג אחת

עסק המעוניין לייעל את ההתנהלות הביורוקרטית סביב חשבות שכר חייב לפנות אל שירותיו של משרד רואה חשבון. העסקת רואה חשבון מלווה בביטחון גמור לגבי מקצועיותו של האדם, הגינותו והכשרתו. רק עם רואה חשבון ניתן לבצע הנהלת חשבונות קבועה, להגיש דוחות שנתיים ולקבל ייצוג מלא מול רשויות המס. בנוסף, רואה חשבון מנהל את הנושא של חישוב משכורות לחברות ולעובדים הנזקקים לכך.

לסיכום, בעת גיוס חשב שכר שהוא גם רואה חשבון ניתן לרכז את כל עבודות ניהול החשבונות של העסק תחת קורת גג אחת. זהו יתרון משמעותי אשר בא לידי ביטוי במאזן ההוצאות של העסק, בשביעות הרצון של העובדים ובנוחות עבור המנהלים. 

2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהתפקיד של חשב שכר הוא מאוד חשוב בכל עסק אם קטן ואם גדול. אני סיימתי לימודי חשבות שכר ואני רואה היום כי הרבה אנשים אינם מבינים את הדברים הקטנים בתלוש השכר שלהם, והרבה מאוד אנשים מהמפעל באים אלי עם שאלות בנוגע לפנסיה, ובנוגע לדברים שונים בתלוש שכר.
    רובם יודעים ומבינים מזה השכר ברוטו ומזה השכר נטו, אבל הרבה דברים קטנים אינם מובנים לכולם. לכן חשוב מאוד שיהיה שכר חשב בכל מקום עבודה כדי שגם יוכל לתת תשובות לאנשים וגם יוכל לדאוג שאין בעיות בתלושי שכר והכל מתנהל כמו שצריך!

    השבמחק
  2. חשבי שכר הם בהחלט אנשים הנותנים יתרון לכל בעל עסק המעסיק שירותי חשבות שכר

    מידע מעולה ומעשיר

    השבמחק