יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

למה כדאי לשים לב בקורסי חשבות שכר?


חשב שכר מקצועי המעוניין להפיק את המרב מקורסי חשבות נדרש לשים דגש על מספר נושאים מרכזיים.
ראשית, עליו לספוג כמה שיותר ניסיון ורקע מקצועי מהמרצים והמנחים. הקורס הוא הזדמנות יוצאת דופן לצאת אל שוק העבודה עם מידה מסוימת של ניסיון. על אף שקשה להשוות בין ניסיון הנצבר בתוך כיתת לימוד לבין ניסיון מעשי ואמיתי בשטח, בתחום של חשבות והנהלת חשבונות בהחלט אפשר לקצר את התהליכים ולייצר סביבה מקצועית יותר.

שנית, ברמה התיאורטית כדאי לכל חשב שכר לשים לב להבדלים בין הנושאים הבאים:
א. העברת כספים – ליבת העבודה של השכר היא ניהול הכספים המועברים אל העובד. עליו לדעת היטב מה קובע החוק לגבי שכר עצמאיים ושכירים, להכיר את ההבדלים בין סעיפי ראיית חשבון ולהציע שירות מלא ומקיף. בנוסף, עליו להכיר את הנושאים הקשורים להעברת כספים לעובד שלא במסגרת משכורת: הפרשה לקופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים וכן הלאה.

ב. תנאים סוציאליים – לעיתים קרובות חשב הוא הגורם היחיד בארגון המפקח על התנאים הסוציאליים של העובד. כדאי לשים לב כבר במהלך הקורס למונחים כגון חופשות לידה, ימי מילואים, ימי מחלה וחופש ועוד.

ג. מיסוי בינלאומי ומניעת מיסוי כפול – חשבים רבים משתלבים בפירמות בינלאומיות וכדאי לשים לב במהלך הקורס לנושא של מיסוי כזה או מיסוי כפול.

מה קובע את מקצועיותו של חשב שכר?
התפקיד העיקרי של חשב שכר הוא לבצע עיבוד של תלושי משכורת ולהפיק אותם באופן שוטף. במקביל, החשב מדווח מדי תקופה על העברות השכר המבוצעות על ידי המעסיק.


הדיווח על השכר הוא מול כל המוסדות והרשויות הרלוונטיים ולכן המקצועיות של החשב תלויה במידה רבה בידע שלו, ביכולת הגמישות ובמציאת פתרונות לבעיות פיננסיות וכלכליות בלתי צפויות. 

2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שבכל קורס חשוב לשים לב אך בקורס חשבי שכר יותר. אני עכשיו סיימתי קורס חשבי שכר בכירים לאחר שעבדתי כמה שנים כחשב שכר רגיל החלטתי כי אני רוצה להרחיב את הידע ולהעלות את השכר.
    אחד הדברים הכי חשובים שאליהם שמתי לב במהלך העבודה כחשב שכר זה שהרבה מאוד אנשים אינם מבינים ואינם יודעים מה מגיע להם בשכר שלהם בעבודה, הרבה פעמים נתקלתי באנשים שלדוגמא לא ידעו שאם הם התחילו לעבוד במקום עבודה והיה להם פנסיה ממקום עבודה אחר הם זכאים לקבלת הפרשות לקרן הפנסיה הקיימת מיום עבודתם הראשון ולא רק לאחר חצי שנה כמו אנשים שאין להם קרן פנסיה קודמת.
    הדברים הקטנים האלה יכולים לעזור מאוד לאנשים ולכן חשוב שהחשב שכר ידע מה הוא עושה וידע את החוקים אשר נוגעים אליו.

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע החשוב.
    משה
    FORWARD ייעוץ עסקי

    השבמחק